11/11 (fortfarande) Eftermiddag

Nu för första gången (tror jag) ska jag skriva inlägg 2 gånger på en dag.
Har tidigare alltid skrivit datum och om det är eftermiddag, kväll eller vad det nu är. Det har blivit min grej=)

Jag städade lite på förmiddagen, åt lunch sen åkte jag till Arbetsförmedlingen som ligger i Nacka Forum.
Basmöte där de berättade lite om saker man typ redan visste och lite om a-kasse-ersättning osv. Jag är ju inte i desperat pengabehov just nu eftersom jag fortfarande har "betalt" från lumpen, jag vill ha jobb för att få något att göra.

Istället satt jag som satt ganska långt bak i salen och spanade på alla luffare som var på mötet. Jag blir irriterad på folk som har mössa och keps inomhus. Det är brist på respekt och det ser oseriöst ut, inte så värst bra när man söker jobb om man frågar mig, dessutom har jag i lumpen fostrats i 9 månader med att det är nästintill en dödssynd med huvudbonad inomhus.
Dessutom var det 2 stycken som kom försent till mötet, det är ännu värre hur tror de att de ska få jobb om de är försenade till möten.  Så sitter de där och undrar varför de är arbetslösa? HAHA!  kul...

Nu fick jag skriva av mig och klaga lite. Jag är själv ingen ängels iofs men lite folkvett har jag nog ändå.

Har skrivit lite CV sen jag kom hem och nu blogg.
Rastlöstheten kommer och nu funderar jag på att byta om och snöra på springskorna och stressa av mig lite utomhus=)
på sommaren är det kul att springa i regn, men nu vet jag tusan men det ska inte få hindra!


Puss // Robert

Kommentarer
Postat av: Therese

haha, det är rätt det du skriver.. :) lite respekt måste man visa. Ha så kul i regnet ;) bli inte sjuk bara, som jag.

2008-11-11 @ 16:01:14
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha;) ingen fara. Kul att ni kom;)

2008-11-11 @ 18:20:00
URL: http://ungmamma15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0