30/11 kväll

Nu är det såhär, har inte skrivt blogg på ett par dagar. så jag ska försöka göra en sammanfattning av hela min vecka i ett inlägg (som troligtvis kommer bli heroiskt långt)  KUL FÖR ER!


Måndag: Vad gjorde jag på förmiddagen?  Kommer jag ärligt inte ihåg, eller jo vadfan, nu kom jag på. Det snöade ju vääldigt mycket.  Skulle in till stan och köpa biljett från Stockholm till Enköping, så jag sedan kunde åka vidare till Örebro. Nu blir jag dessutom påmind om hur dagen var och hur många käppar jag fick i hjulen denna dagen.
Det var en pärs att ta sig in till stan i snöovädret. Väl inne i stan inser jag att hela SJ:s biljett/bokningssystem hade brakat samman. Dvs. jag kunde inte köpa biljett. Jag jublade en stund och åkte sedan hem.
Jag hade bestämt mig för att åka kommunalt till Enköping och sedan nyttja en tiobiljett därifrån.
Hem fixa det sista packa ner allt som ska med OSV.
Sen upp till Korset för att ta bussen mot stan, den bussen jag tänkt ta kommer inte. 
Bussen efter den är väldigt försenad. Det innebär att jag missar pendeltåget på centralen.
Jublande glad inser jag att jag får ta ett senare SJ tåg till Örebro.
Nej, fan! Hela denna historien är komplicerad. Det var en kamp att ta mig till Örebo, fast jag lyckades till slut.
undrar någon jättenoga får den fråga mig på annat sätt.
Jag mötte Kajsa, sen åkte vi hem till henne. Vi kollade gamla bilder från stenåldern (dvs 3 år tillbaka i tiden) och skrattade lite. Sen sov vi.


Tisdag: Ja vad fan! Jag skrev ju inte anledningen till Örebrobesöket.
Vi skulle ju ut på tisdagskvällen. Supa och dansa!

Hur som helst, Kajsa hade ju skola, så jag fick strosa runt lite på stan. Köpte en DVD med Mötley Crüe musikvideos (bra skit)

Efter att Hon slutat skolan gick vi förbi systemet och inhandlade en viss mängd alkoholhaltig dryck.

Hem till Kajsa, spela Guitar Hero. Kul kul även fast ingen av oss var någon stjärna(men vad gör det) 

Sedan efter lite fix och trix begav vi oss hem till vår vän Josefine där lite "förfest" som det kallas i folkmun skulle äga rum.
Jag var ensam kille med ett gäng damer och vi fick en skön start på kvällen.
Utgång, Satin stod på schemat. Fritt inträde med en slags kupong och halva priset på allt i baren bäddade för fest!
Kvällen var kul, mycket skoj, dans och alkohol. Dansgolvet är litet och folkmängden stor så efter att jag blivit knuffad ett par gånger av en kille i grå jacka och keps och ägde en kroppsstorlek modell större, så blev jag lite tjurig. Jag småsurade fram tills vi gick, då Kajsa hade blivit lite för överförfriskad.
Vi arbetade oss hem till Josefine i den kalla Örebronatten.
Från Josefine åkte vi sedan taxi sista biten hem till Kajsa. Sova lite i ungefär 3 timmar.

Onsdag: Upp tidigt, Kajsas klass skulle till Stockholm på studiebesök, sjävklart passar jag på att åka i samma buss. Den avgick vid 8 och jag sov större delen av resan och det var riktigt skönt.
Efter att jag kom hem så lökade jag lite. Sen mötte jag Fanny efter att hon slutat plugget. Vi åkte hem till henne, åt mat kollade film och sov!

Torsdag: Åkte med Fanny Halvvägs till stan (vilket innebär att jag hoppar av i Henriksdal) och åkte sedan hem till mig.
Tränade lite på dagen, annars softade jag mest. Fick erbjudande om att jobba på fredagen och jag var inte sen att ta chansen. Kvällen rundades av med att jag försökte hjälpa Kajsa med hennes filsofi arbete. Det gick lite sisodär.

Fredag: Upp tidigt för idag skulle jag jobba som skitgubbe:D  Slamsugare heter det. Vilket innebär att man åker med en tankbil till hus som får sitt spolvatten från toaletten ner i en stor tank i trädgården. Vi åker dit och suger upp all sörja med en slang. Det gjorde jag fram till 3. Ett slappt jobb med bra betalt och ger mig lite mer klirr i kassan till Jul:)
Dessutom var jobbet roligare än vad det kanske låter.
 
Lökligan på kvällen. Jag syndade och åt Chips med dip och drack läsk framför TV:n
Kvällens stora glädjeämne var när Johan åkte ur Idol. missuppfatta mig inte nu, Johan verkar vara en skön person och är rolig. Jag är ingen Johanhatare, men killen kan tyvär inte sjunga.

Lördag: Åt Frosties till frukost för första gången på flera år och ökade på min kedja med onyttig mat:)
Trots min onyttiga morgon var jag på gymmet.
Åt en god middag med familjen, sen förberedde jag mig för utgång med min vän Magnus Hultman, vi skulle träffa lite fler människor vi kände under kvällen.
Vi hamnade på Soft Bar, där vi bara skulle föra lite för deras goda stämmning och billiga öl. Men Sanningen är den att vi fastnade där hela kvällen, till deras stängning vid klockan 3.
Efter det for vi hem till Magnus som bor i Norsborg, med vår kamrat Joel i släptåg. Efter lite gruff på Tunnelbanan så ville ett litet gäng grabbar slåss med oss efter att vi klivit av tunnelbanan. Ingen av oss ville slåss tillbaka så vi stod vid spärrvakten och farbror Polis fick tillkallas så vi kunde komma hem till Magnus utan att bli attackerade.
Vi softade hos Magnus och kom inte i säng förrän vid klockan 6 på morgonen.

Söndag: (Jag passar på att skriva klart helgens aktiviteter)
Vaknade vid 13 tiden hemma hos Magnus i samma säng som Joel;)
vi klev upp, åt lite frukost där vi imponerades av det stora Corn Flakes paketet Magnus hade hemma. Det var ett helt KILO! Skitstort, ungefär så att en människa fick plats i det.
Sen vid 3 rörde oss Joel och jag hemmåt, då började det redan bli mörkt. Jag var hemma strax efter 4. Lökade resten av kvällen, större delen framför datorn.




KUL:)

Risgrynsgröt.


Kommentarer
Postat av: Annie

robert, jag tror jag har ett litet problem..

2008-11-30 @ 21:37:05
URL: http://jooc.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åt Frosties till frukost för första gången på flera år.. haha

2008-12-01 @ 01:59:54
URL: http://ungmamma15.blogg.se/
Postat av: Therese

hahah jäävlar, det tog ett tag att läsa!! :) ha det bra Puss

2008-12-01 @ 17:00:13
URL: http://theresemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0