25/1 kväll 11 månader till jul.

Nu har jag inte skrivit något alls på 3 veckor ganska precis och inte för att det senaste inlägget innan detta var så häftigt...

Jag kan komma med olika bortförklaringar, den ena är bättre än den andra.
Nu har jag jobbat i över en månad och jag kan säga att det är ett riktigt roligt jobb, varje dag är en utmaning. Lite stressigt kan det vara men det är jag inte rädd för. Jag delar både med cykel och med skåpbil och som det sett ut för det mesta just nu så delar jag 3 olika områden. Halva Jarlaberg, Nacka Forum (Gallerian och höguset)+  lite hus vi Nacka kyrka och så skåpbilsdelar jag i Finnboda (Nedanför Henriksdal) vilket innebär lite portar med postfack och hela det stora huset vid Hanriksdal med Viking Line skylten på.

Farsan klagar på att det är dåligt betalt och när jag berättar för folk att jag jobbar på Citymail rynkar de på näsan och mumlar något om dåliga villkor. Jag kan säga att det är dåligt betalt, har inte haft så dåligt betalt sen jag sommarjobbade som 16-17 åring men å andra sidan har jag ett jobb där jag mer eller mindre ser fram emot nästa arbetsdag och det tycker jag är värt lite mindre lön.

Förutom detta öser jag på med träning på gymmet och jag har "börjat" med innebandy igen, stått i mål under 2 träningar för Marc¨s lag Vällingby, spelade med Marc i Orminge under några år. Innebandy är kul men det tar ungefär 1½ timme att åka till träningarna och det har jag inte tid och lust med varje träningstillfälle, så vi får se hur länge det fungerar!
Ska jag även nämna att varje dag på jobbet är som ett träningspass? hallå kondis och benmuskler:)

Träning är en stor del av mitt liv, har alltid varit och kommer alltid vara, det gör mig glad och jag mår bra. Endorfiner är det bästa som finns!

Nu skriver jag inget daginlägg utan mer om min tid i allmänhet som ni missat (stackars er)

Fick hem ett minneshäfte om lumpentiden igår som en lumpenkamrat gjort, innehållandes bilder, citat historier och kontaktinfo till alla. en väldigt bra sak som gjorde mig glad och fylld med skratt.

Just glad och skratt är två ord jag skulle vilja beskriva mig själv med. en annan stor del av mitt liv handlar om att få skratta och vara glad mycket, borde vara en självklarhet för alla tycker jag. Jag försöker alltid vara rolig, folk kan då ta mig som en oseriös människa. Jag är en seriös människa jag lever bara gott på uttrycket "ett gott skratt förlänger livet"

Jag med tre ord:
Glad
Skratt
Soft
(sista ordet för att beskriva mig är svårt, inte lika självklart som de två första)

Beskriv gärna mig med 3 ord.
eller kanske bara ett?
Är ni duktiga på detta lovar jag att fortsätta blogga med tätare uppdateringar.

Pizza.

Kommentarer
Postat av: Therese

träningsnarkoman :D

2009-01-25 @ 20:48:52
URL: http://theresemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0