28/1 Dag

Wow! mitt på dagen?!?

Ja, tyvärr så fick jag beskedet igår på jobbet att eftersom jag ännu inte är anställd och det i dagarna är jäkligt lite post att dela ut så har de inte råd att låta mig jobba, så jag får tråkigt nog lov att gå hemma.
Men jag nyttjar tiden till att söka lite andra jobb. Främst lastbilsjobb som jagt sökte från början. Även fast jag trivs på Citymail, skadar det inte att visa framfötetrna på andra jobb, jag kan trivas på dem ckså och få bättre betalt...

Jag har märkt att eftersom jag inte skriver blogg så ofta så automatiserar jag inte att skriva varje dag, i början sket jag i att skriva, nu har jag glömt (igår och i måndags)

Sov längre än jag tänkt ( så jävla kass pondus när jag inte har ngn tid att passa)
Skickat lite ansökningar, ändrat CV och lite smått har jag hunnit med.
Har tänkt att jag ska gå förbi Cija tanks kontor som ligger en kvarts prommenad hemifrån, De sysslar med slamsug och sådana grejjer. Det jobbade jag ju med en dag i början av vintern. Det var både kul och bra betalt. Tänkte gå dit och visa upp mig och lämna CV så får vi se vad de säger. Trots allt är det ju så, man får sällan jobb man inte söker;)

Jag var på gymmet igår så det är lite vilodag idag, förutom lite prommenerande.
Tänkte träna imorgon och kanske åka till Forum och glo lite, men samtidigt drabbades jag av någon slags snålhet. Eftersom jag inte jobbar så missar jag massa inkomst och eftersom jag planerar att spara 5000 varje månad och har 3000 i hyra hemma varje månad. så är vaje missad arbetsdag en stor förlust för den extra ekonomin till övriga nöjen. Kläder, kalas och övriga skojjigheter.

Till de ovetande så sparar jag pengar för att kunna plugga senare till hösten. Ska söka in till den 2 åriga utbildningen "skydd mot olyckor" för att förhoppningsvis senare kunna bli branman, ett yrke som både jag och andra tycker passa mig och det verkar kul!
Hoppas jag kommer in. Man kan plugga både på distans och på skola.  Den skolan jag ska söka till Ligger strax utanför Sundsvall i norra Sverige. En flytt låter spännande och ett bra sätt att lära sig att klara sig själv, få nya utmaningar och träffa nytt folk. Därför ska jag spara pengar så jag in i det minsta slipper låna pengar för att betala ev. skolmaterial och betala hyra osv.

Nu fick ni lite framtidsvisioner av mig:)

Ska äta lunch nu, fräscha upp mig. Vilket betyder raka mig (behövs)

Jag kanske berättar ikväll om hur det går, om jag inte drabbas av en släng alzheimers och glömmer det.
Är det någon som tycker det är sjukligt viktigt får den väl påminna mig helt enkelt.

Dagens ord. Drunka

Mening: Dela post och runka (påhittat av min far) ordet härstammar ur ordet "Brunka" som har två meningar. Den första som jag levde på ett tag och används i sport/idrottssammanhang och betyder att man tar i extra och jobbar hårt på ett grovt sätt. Slutade använda det när jag av några kära lumpenkamrater fick reda på att ordet är en sammansättning av orden "Bajsa" och "Runka" en farlig kombination. 
Jag slutade använda ordet när jag en gång sade i lumpen "kom igen grabbar nu brunkar vi lite" Det blev vilda protester. 

Konstigt va? 

Boil in bag Ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0